Tegnap kezdődött az Egyesült Arab Emirátusokban a 12. Dubai Airshow. Ez a repülő világkiállítás és vásár a legfiatalabb a nagy nemzetközi légi seregszemlék között, de ennek ellenére mondhatjuk, évek óta sokkal sikeresebb mint a nagy elődök, Párizs, Farnborough, Berlin vagy éppen Moszkva.

Ami nem csoda, hiszen az Arab-öböl menti országok dollár milliókat invesztálnak a légi közlekedésre, hiszen tudják, az olaj után is van élet és éppen ezért olyan üzletekbe fektetik a pénzüket, amelyek hosszú távon további sikereket hozhatnak a számukra. A repülőipar pedig pont egy ilyen kategória. Ráadásul a Közel-Kelet az a hely, ahonnan a föld populációjának a 85 százaléka közvetlenül, azaz leszállás nélkül elérhető korunk modern utasszállító gépeivel. Így nem csoda, ha a sorra szaporodó öböl béli légitársaságok tucatjával rendelik az újabbnál újabb utasszállító repülőgépeket, hogy magukhoz vonzzák az utazóközönséget. Ma a világ leggyorsabban és legnagyobb mértékben fejlődő területe a légiforgalom szempontjából a Közel-Kelet. Az ottani légitársaságok ötcsillagos szervízzel állnak az utasaik szolgálatára, s a sivatagból kinőtt repülőterek minden tekintetben maguk mögé utasítják európai, amerikai, ázsiai vetélytársaikat.

Nem csoda, ha éppen tegnap jelentették be Dubaiban, hogy a térség vezető légitársasága, az Emirates leadta a Boeing repülőgépgyárnak minden idők legnagyobb megrendelését. Ötven darab B 777-300ER-t vásárolnak 18 milliárd dollár értékben. S ez még csak a kezdet, ismerve a sejkek pénzügyi lehetőségeit és vállalkozó kedvét. Ez a hét még számos hasonló bejelentést tartogat, amelyet mi is nyomon követünk és beszámolunk arról, hogy miként vásárolnak arrafelé repülőgépet a tehetős emberek és az ötcsillagos légitársaságok.

Fotó: Dubai Airshow