Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Budapesten járt a Jumbo bébi

 

 Alig egy hetes, de már jár! Mi több, repül! Budapesten járt ma reggel a világ első forgalomban lévő B 747-8F teherszállító óriásgépe.

A világ jelenlegi legnagyobb kargógépét egy héttel ezelőtt vehette át a luxemburgi székhelyű Cargolux légitársaság. Az 1969 óta repülő B 747-es típusnak ez a legújabb és egyben a legnagyobb és leghatékonyabb változata. A gép ma hajnalban a Távol-Keletről érkezett a magyar fővárosba, ahonnan a ki- és berakodás után folytatta az útját tovább a luxemburgi bázisára.

Minden bizonnyal ez volt az első alkalom Budapest nemzetközi repülőterének a történetében, hogy alig egy héttel a világpremierje után nálunk landoljon egy új repülőgép típus.

A budapest tartózkodásról az aeromagazin weboldalán láthattok képes beszámolót.

0 Tovább

Cimborapróba

A budaörsi repülőtéren járt ma délelőtt a 93 éves özv. Horthy Istvánné, aki azért látogatott el Magyarország egykori első nemzetközi repülőterére, hogy 70 év után ismét felszálljon a levegőbe egy vitorlázó repülőgéppel. 1941-ben lelkes repülőként egészen a "C" vizsgáig jutott, mi több, férjével Horthy István kormányzó-helyettessel is repülővel – egy kis egymotoros Arado 79-essel – indultak szintén Budaörsről nászútra 1940-ben. A nászút alatt körbe repülték a Földközi-tengert a Velence-Nápoly-Katania-Tunisz-Tripoli-Bengázi-Kairó-Tel Aviv-Damaszkusz-Adana-Ankara-Isztambul-Szófia-Budaörs útvonalon. Horthy Istvánné ma délelőtt egy olyan – idősebb Rubik Ernő által tervezett R-11b Cimbora típusú – vitorlázógéppel emelkedett a magasba, amilyennel 70 évvel ezelőtt tanult meg repülni. A gépet a budaörsi Goldtimer Alapítvány újította fel idén, s varázsolta olyanná, mint az eredeti 1940-es változat volt. Özvegy Horthy Istvánnénak nagyon tetszett a rögtönzött repülés, s mint mondta, sokkal jobban élvezte ezt, mint a mai modern gépeken való utazást, mert egy ilyen nyitott repülőgépben lehet csak igazán élvezni a repülés szépségét szabadságát. Bővebben az Aeromagazin októberi számában olvashattok az eseményről.

 

Képünkön Hajdu "Fedő" Károly a Goldtimer Alapítvány alapítója, özv. Horthy Istvánné és Révy László, a Cimbora vitorlázógép pilótája

0 Tovább

aero

blogavatar

Minden amit a repülésről, űrhajózásról tudni szeretnél, keresd havonta az újságárusoknál megjelenő Aeromagazinban vagy digitális kiadásban a www.digitalstand.hu oldalon

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek