A budaörsi repülőtéren járt ma délelőtt a 93 éves özv. Horthy Istvánné, aki azért látogatott el Magyarország egykori első nemzetközi repülőterére, hogy 70 év után ismét felszálljon a levegőbe egy vitorlázó repülőgéppel. 1941-ben lelkes repülőként egészen a "C" vizsgáig jutott, mi több, férjével Horthy István kormányzó-helyettessel is repülővel – egy kis egymotoros Arado 79-essel – indultak szintén Budaörsről nászútra 1940-ben. A nászút alatt körbe repülték a Földközi-tengert a Velence-Nápoly-Katania-Tunisz-Tripoli-Bengázi-Kairó-Tel Aviv-Damaszkusz-Adana-Ankara-Isztambul-Szófia-Budaörs útvonalon. Horthy Istvánné ma délelőtt egy olyan – idősebb Rubik Ernő által tervezett R-11b Cimbora típusú – vitorlázógéppel emelkedett a magasba, amilyennel 70 évvel ezelőtt tanult meg repülni. A gépet a budaörsi Goldtimer Alapítvány újította fel idén, s varázsolta olyanná, mint az eredeti 1940-es változat volt. Özvegy Horthy Istvánnénak nagyon tetszett a rögtönzött repülés, s mint mondta, sokkal jobban élvezte ezt, mint a mai modern gépeken való utazást, mert egy ilyen nyitott repülőgépben lehet csak igazán élvezni a repülés szépségét szabadságát. Bővebben az Aeromagazin októberi számában olvashattok az eseményről.
Képünkön Hajdu "Fedő" Károly a Goldtimer Alapítvány alapítója, özv. Horthy Istvánné és Révy László, a Cimbora vitorlázógép pilótája
Utolsó kommentek