Éppen egy évvel ezelőtt történt, amikor a Qantas ausztrál légitársaság egyik új A380-as szuperjumbójának a hajtóműve nem sokkal a szingapúri felszállást követően szétrobbant a levegőben. A meghibásodás következtében a gépnek vissza kellett fordulnia Changi repülőterére, ahol kényszerleszállást hajtott végre a személyzet a sérült repülőgépppel. Óriási szerencse volt, hogy a pilótáknak sikerült a sérült szárnyú óriással visszatérniük a kiindulási repülőtérre, mivel a robbanást követően nyolcvan különböző hibaüzenetet adott a fedélzeti kompúter. Mi több, a szárnyon hatalmas lyuk is keletkezett a robbanás eredményként. A Qantas komoly presztizsveszteséget szenvedett az eset után és több millió dolláros kártérítést kért a hajtóművet gyártó Rolls-Royce-tól. Emiatt az eset miatt egyébként le is lassult az új A380-asok átadása, mert a régebben átadott szuperjumbókra kellett feltenni azokat az új hajtóműveket, amelyeket az átadásra váró A380-asok kaptak volna. Az eset és a kivizsgálás részleteiről az Aeromagazin korábban már beszámolt, s a jelentés elolvasható magazinunk honlapján.

A mostani hajtóműleállás újabb komoly fiaskó lehet a Rolls-Royce és a Qantas számára, amely az elmúlt egy év során ingecsak mélyrepülésbe kezdett a különböző műszaki problémák és sztrájkok miatt. Éppen a napokban döntött úgy a légitársaság vezetése, hogy leállítja a forgalmat a pilóták és a légiutas-kísérők sorozatos munkabeszüntetése miatt.