Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Budapesten járt a Jumbo bébi

 

 Alig egy hetes, de már jár! Mi több, repül! Budapesten járt ma reggel a világ első forgalomban lévő B 747-8F teherszállító óriásgépe.

A világ jelenlegi legnagyobb kargógépét egy héttel ezelőtt vehette át a luxemburgi székhelyű Cargolux légitársaság. Az 1969 óta repülő B 747-es típusnak ez a legújabb és egyben a legnagyobb és leghatékonyabb változata. A gép ma hajnalban a Távol-Keletről érkezett a magyar fővárosba, ahonnan a ki- és berakodás után folytatta az útját tovább a luxemburgi bázisára.

Minden bizonnyal ez volt az első alkalom Budapest nemzetközi repülőterének a történetében, hogy alig egy héttel a világpremierje után nálunk landoljon egy új repülőgép típus.

A budapest tartózkodásról az aeromagazin weboldalán láthattok képes beszámolót.

0 Tovább

Jumbo, az örök!

Tegnap hivatalosan átadta a Boeing repülőgépgyár a luxemburgi székhelyű Cargolux légitársaságnak a Boeing B 747-es család legújabb tagját, a B 747-8F-et, azaz az új típus teherszállító (freighter) változatát. Ezzel a legenda tovább él, s még legalább 20-30 évig nem tűnik el a világ legszebb utasszállító repülőgépe az égboltról. A Boeing B 747-est sokan tartják a "levegő királynőjének", hiszen különleges formája miatt sokak szerint ez a valaha épült legkecsesebb repülőgép. Amikor az Airbus elindította az A380-as szuperjumbó programját sokan tartottak attól, hogy a B 747-es helyét átveszi majd az Airbus óriásgépe, de úgy tűnik sok légitársaság szeretné még évtizedekig használni a flottájában a megújult B 747-est.

Az első B 747-100-as 1969. február 1-jén szállt fel Everettben, s 1970. január 21-én állt forgalomba a Pan American World Airways színeiben a New York-London útvonalon, forradalmasítva a polgári légi közlekedést. Az elmúlt negyven évben már több mint 3,5 milliárd ember repült Jumbóval, ami a Föld lakosságának több mint a fele. A B 747-esek annyiszor repültek eddig, mintha 101 ezerszer megtették volna a Föld-Hold távolságot. A 66.1 tonna alumíniumból készülő szerkezetbe összesen 6 millió alkatrészt építenek be, többek között 274 km vezetéket és 5 kilométernyi csövet. Az első gép megépítéséhez 75 ezer műszaki rajzot használtak a Boeing szakemberei és 15 ezer órán át tesztelték a gépet szélcsatornában. Mivel soha korábban nem épült még olyan repülőgép, amelynek ilyen magasan lett volna a pilótafülképje, ezért a gyár berepülőpilótái úgy készültek az első felszállásra, hogy egy, a B 747-es pilótakabinjának megfelelő magasságú állványzatot szereltettek egy teherautóra, amellyel egész nap ide-oda furikáztak a kifutópályán, hogy megszokják a magasságot.

A Boeing B 747-8-as széria forgalomba állításával most ismét egy újabb korszak kezdődött a Jumbók történetében, így még sokáig láthatjuk majd a levegő királynőjét a nagy nemzetközi repülőtereken és az égi sztrádákon, jellegzetes szív alakú kondenzcsíkját húzva a fejünk felett.

0 Tovább

aero

blogavatar

Minden amit a repülésről, űrhajózásról tudni szeretnél, keresd havonta az újságárusoknál megjelenő Aeromagazinban vagy digitális kiadásban a www.digitalstand.hu oldalon

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek